Behöver du hjälp med något?
Du kan enkelt ställa dina frågor om produkter, betalning, orderstatus, reklamationer eller liknande genom att skicka ett mejl till kundservice@vvsoutlet.se
Vi är här för att hjälpa dig genom hela processen och du är varmt välkommen att kontakta oss.
Reklamationsrätt
Kunden har lagstadgad rätt att reklamera eventuella fel på produkter som upptäcks inom tre (3) år från det att produkterna köptes på Webbplatsen. Det är viktigt att påpeka att reklamationsrätten endast gäller för varor som anses vara felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kunden måste göra reklamationen inom den tidsram som anges i konsumentskyddslagstiftningen för att upprätthålla sin rättligt köplagen har konsumenter rätt att reklamera en vara vid eventuella fel eller brister.
För att reklamera en produkt bör du kontakta VVS Outlets kundtjänst genom att använda kontaktformuläret. Vid kontakt är det viktigt att ange ordernumret för att underlätta hanteringen av ärendet. I meddelandet till kundtjänsten kan du beskriva problemet eller skadan på produkten och även bifoga bilder som dokumenterar felet eller skadan.
Innan du eventuellt returnerar varor till VVS OUTLET.se måste du alltid kontakta oss för instruktioner och godkännande. Det är viktigt att du tar kontakt med oss innan du genomför någon retur.
VVS OUTLET.se står för transportkostnaderna i samband med reklamationer och felaktiga leveranser. Beroende på typen av vara kan vi antingen skicka en retursedel till dig eller boka en upphämtning. Du kommer att informeras om den bästa metoden för returhantering baserat på produkten.
VVS OUTLET.se ansvarar inte för utgifter och kostnader relaterade till montering eller demontering av defekta produkter. Om du anlitar en hantverkare eller annan professionell för sådana åtgärder, är du själv ansvarig för eventuella kostnader som uppstår. Om vi vid behandling av reklamation väljer att skicka en reservdel, görs detta för att påskynda ärendet. Kostnaden för att byta ut eller installera reservdelen är dock ditt eget ansvar.
VVSOUTLET.se tillämpar följande åtgärder vid fel som täcks av reklamationsrätten: varuutbyte, leverans av reservdelar eller skickande av en reparatör för att undersöka produkten. I händelse av att en servicetekniker skickas ut i ett garantiärende och inga fel kan konstateras, eller om felet beror på felmontering eller felaktig användning, kan kunden bli ansvarig för eventuella kostnader. Det är därför viktigt att korrekt montering och användning följs för att undvika potentiella kostnader relaterade till felaktig hantering eller installation.
Ångerrätten
Vid köp från VVSOUTLET.se har du möjlighet till öppet köp i 14 dagar efter leverans. För att utnyttja ångerrätten måste du först kontakta vår kundtjänst för att få reklamationen eller returen godkänd.
När du är redo att returnera varan, se till att den är väl och säker förpackad och lämnas in till posten/fraktbolag senast inom 14 dagar från mottagningsdatum. För att underlätta hanteringen, ange ordernumret på returpaketet som du fick vid beställningen.
Viktig information: Ordernumret måste synas tydligt på fraktemballaget och undvik att skriva direkt på originalförpackningen.
För att vara berättigad till ångerrätten, måste varan returneras i oförändrat skick och i samma antal som vid leverans. Värdet på varan får inte ha minskats och samma gäller för emballage /originalförpackningen.
Om varan har skadats eller har minskat i värde på grund av bristfällig förpackning eller hantering, kan din rätt att utnyttja ångerrätten förverkas.
Därför bör du placera varan i dess ursprungliga förpackning och därefter packa den i lämpligt fraktemballage. Var noga med att inte sätta klistermärken eller skriva direkt på originalförpackningen. Alla märkningar, klistermärken och eventuell skrift ska i stället placeras på fraktemballaget.
Efter att vi har mottagit varan och kontrollerat att den uppfyller de ovan nämnda villkoren för ångerrätten, kommer vi att genomföra återbetalningen med samma betalningssätt som användes vid köpet.
Om du valde att betala via Klarna kommer vi att återbetala pengarna till Klarna, som i sin tur kommer att hantera returärendet och betala tillbaka beloppet till dig. Om fakturan inte har aktiverats eller betalats kommer den att annulleras.
Om vi bedömer att varan inte uppfyller kraven för retur enligt de nämnda villkoren, kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon för att diskutera vidare.
Vanliga Frågor :
Erbjuder ni fri frakt?
Ja! Vi erbjuder fri frakt på beställningar som överstiger 2900 kr.
För beställningar under 2900 kr tillkommer en fraktavgift på 99 kr för paket upp till 20 kg.
För varor med ett pris under 2900 kr som väger över 20 kg eller är för stora för att skickas till ett ombud kommer vi att kontakta er med ett priserbjudande för frakten.
Hur många dagar har jag Öppet köp?
Öppet köp / Ångerrätten
VVSOUTLET.se erbjuder 14 dagars öppet köp för endast konsumenter.
Ångerrätt: Konsumenten har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller avtalets ingående. Ångerrätten gäller normalt sett för privatpersoner och inte för företag.
Hur returnerar jag min Köp?
Såhär gör du:
Ange ditt postnummer och beställningsnummer och välj vilka produkter du vill skicka tillbaka.
Vi behandlar din retur så snabbt som möjligt.
Viktigt att tänka på vid produktreturer:
– Produkter som skadats eller modifierats kan inte återbetalas eller bytas ut.
– Om originalförpackning skadats kan du behöva kompensera för värdeminskningen.
När får jag min orderbekräftelse
När du lagt en order skickas automatiskt en orderbekräftelse. Har du inte fått den bör du kontakta VVSOUTLET Kundtjänst via formulären för att få hjälp.
Hur kan jag beräkna den exakta ankomsttiden för min beställning innan jag bokar en hantverkare?
Det är inte rekommenderat att boka in hantverkare samma dag som du förväntar dig att din order ska ankomma. Om det skulle uppstå en försening och ordern inte levereras på det förväntade datumet, kan hantverkarna stå utan material att installera. Vi rekommenderar att du väntar med att boka hantverkare tills du har mottagit din order. Det säkerställer att du har produkterna i din besittning innan du bokar in hantverkstjänster.